• Advertisement

utförsäljning

Har du fått för många yngel? Har du för många filter? Annonser här!

utförsäljning

Inläggav eric » ons 30 nov 2011, 23:16

Hej!
Pga ändrade bostadsförhållanden så måste jag tyvärr sälja mina fiskar. Har en liten blandninga av fiskar, men de som jag hellst vill ha sålt är mina Thailands importer. De har ett bra avelsvärde och jag vill ha dem sålda nu eftersom de fortfarande är unga, och jag hellre ger någon annan chansen att föda upp kullar på dem, eftersom jag inte kommer kunna ha tid/plats till det den närmaste tiden. Det är ett vitt kampfisk par(Opaque DTHM). Kan skicka bilder vid intresse.
Eftersom honan förlorat ett öga vid ett bråk så säljer jag henne lite billigare(hon fungerar och är frisk i övrigt!).
Honan - 350kr.
Hanen - 450kr.

Jag har åxå några äppelsnäckor som jag gärna skickar med...

Jag vill åxå sälja två akvarium, båda 52liters. Det medföljer pump och vattenvärmare till båda, sand/grus och mangroverötter.
500kr/st.(Akvarierna och tillbehören är inköpta i september/oktober, alltså relativt nya!)
Har även ytterligare en vattenvärmare- 100kr

Har ganska många flytväxter - frogbite, öronsimbräken, musselblommor, vattenormbunkar. Allt för 150kr.

Har även ca 97st mandelblad, 300kr för alla.

Har åxå lite fiskmat och artemiaägg(inklusive artemiasil) som jag skickar med dem som är intresserad av att köpa och avla på fiskarna....kan åxå skicka med håv och multikura...gratis...

Jag kommer inte kunna skicka fiskarna eftersom jag inte har heatpacks, så jag vill hellst att du antingen ska kunna hämta fiskarna hos mig i Trelleborg (ev att vi mötes upp någonstanns, Malmö eller liknande.)
Jag kommer även att ha möjlighet att lämna av fiskarna i GBG(på centralstationen) eller Värmland, närmare Jul eftersom jag då kommer åka hem till familjen! Blir dock ett väldigt kort stopp i GBG.....
Men mandelbladen kommer jag kunna skicka...men då tillkommer avgift.

Vid intresse kan jag skicka bilder på allt....

Ni kan nå mig på min mail: eric__03@hotmail.com

MVH/Eric
eric

Re: utförsäljning

Inläggav bäcks » tor 01 dec 2011, 09:56

Tråkigt att du måsta avvekla så här, hoppas att du kan starta upp snart igen.

Hade gärna köpt men har tyvärr inte råd just nu.
http://www.xn--bcks-loa.se www.bäcks.se
Vi har en liten uppfödning av Kaniner och akvariefisk.
Användarvisningsbild
bäcks

Inläggav kisaragi » tor 01 dec 2011, 17:47

eric jag skulle kunna hjälpa dig att köpa lite av dig.. VG ring mig jag lämnar nr i Pm. så kan vi snacka lite om vad jag vill ha :) och upphämtningar :)
Användarvisningsbild
kisaragi

Inläggav kisaragi » tor 01 dec 2011, 23:03

Tack för idag eric =)

har gjort i ordning allt här hemma nu, 60L karet är bombat med växter och fiskarna i vars en 5L samla låda tills imorgon då jag funderar på att skaffa avdelare till mitt 150L 10 st fack eller något blir nog bra =) ska trycka i importerna artemia tills nästa helg sedan är det inreda lek-kar som gäller =) hoppas jag kan få lite mer stake i den mesiga hanen vill se han bygga ett bo =)
Användarvisningsbild
kisaragi

Inläggav Betta » fre 02 dec 2011, 16:00

Trist att höra att du var tvungen att avveckla "/ Såg ju framemot att få lite nya gener till mina white platinum ;(
Mvh Linda
Användarvisningsbild
Betta

Inläggav kisaragi » fre 02 dec 2011, 19:47

jag kommer köra upp en kull på de vita så det är ingen fara än ;) blir ju lagom till våren så jag kan skicka upp till dig ju :)
Användarvisningsbild
kisaragi

Inläggav Betta » fre 02 dec 2011, 20:03

Toppen :D Kommer gärna köpa ett par, som gärna inte är DT men med breda ryggfenor ;)
Mvh Linda
Användarvisningsbild
Betta

Inläggav kisaragi » fre 02 dec 2011, 20:17

det löser sig alltid ;) tänkte starta kullen till nästa helg beroende på hur snabbt de känner sig hemma... märker stor skillnad på de jag haft ett tag och dessa nya.. dem är liksom inte lika framåt och nyfikna :)
Användarvisningsbild
kisaragi

Inläggav eric » lör 03 dec 2011, 12:33

Ja Linda de va skittråkigt att jag va tvungen att göra de, men det är så att jag måste byta till en studentlägenhet i januari (19kvm) och då blir de inte mkt plats över till firrarna!:S
men de är ganska surt eftersom man lagt ner otroligt mkt pengar och tid på de!!!

Ja Tomas jag hoppas det kommer att gå bra med dom, hör av dej eller skriv här när du fått igång kullen så jag får se och höra hur de går!:)

Lycka till medd fiskarna alla! Hoppas att jag kanske jag kan starta upp de igen någon gång i framöver!:)

Btw, jag har fortfarande kvar två akvarier, dom ligger på ca52-54liter och är som nya i skicket...det medföljer pump, doppvärmare, sand och mangroverötter...:) 500kr/st!
perfekt julklapp!xD haha
eric

Inläggav Betta » lör 03 dec 2011, 12:48

Önska jag hade bott närmare, det hade nämligen passat bra med ett till kar nu när ynglena börjar bli stora ;)
Mvh Linda
Användarvisningsbild
Betta

Inläggav kisaragi » lör 03 dec 2011, 23:59

Hoppas verkligen jag också :D jag kommer att hålla er uppdaterade :D
Användarvisningsbild
kisaragi

Återgå till Säljes