• Advertisement

Beställning av fisk

Har du fått för många yngel? Har du för många filter? Annonser här!

Beställning av fisk

Inläggav Gabriela » lör 14 jan 2012, 12:31

Hej !
Ringde nyss till en Arken Zoo butik här i närheten och frågade vilken grossist de beställer akvariefiskar ifrån. De svaret jag fick var att det var sekretess och att de kunde inte avslöja detta. Jag vart lite chockad och berättade att jag ville veta för att jag ville kanske beställa hem någon fisk som dem annars inte har hemma. Då förstod hon men sa att grossisterna inte säljer till privat personer. What ?! Hon missförstod mig helt och hur jag än förklarade så stod hon på sig. Är det så att alla akvariebutiker inte tar hem på beställning, trodde nästan alla gjorde det ? Någon som har varit med om detta förut ?
Gabriela

Re: Beställning av fisk

Inläggav martin_ljunga » lör 14 jan 2012, 20:37

Jag har själva aldrig varit med om att en butik inte velat ta hem nån speciell fisk i samband med en vanlig beställning, dom kännar ju en hacka på det. Känns lite som att du pratade med en praktikant eller liknande, jätteskumt iallafall.
martin_ljunga

Inläggav Gabriela » lör 14 jan 2012, 23:08

Ska jag vara helt ärlig så tror jag att jag pratade med chefen eller något, lät som det på sättet som hon pratade på. Haha tänkte att jag ska göra ett nytt försök senare eller kanske åka förbi och fråga istället. :)
Gabriela

Inläggav Plakat » sön 15 jan 2012, 13:57

haha vaa!! :shock:

det har aldrig hänt mig!, har alltid kunnat beställa hem, de tjänar ju på det
Plakat

Inläggav Hyppe » mån 16 jan 2012, 08:46

Vänd på din fråga."kan du ta hem denna och denna kampfisk som imazo (etc) har hemma just nu."
Användarvisningsbild
Hyppe
Site Admin

Inläggav janne.j.j » mån 23 jan 2012, 10:36

Hej gabriella . Låter tråkigt . Mest tråkigt för dom för där vill man ju inte beställa igen om dom låter så . Arken kedjan beställer från imazo och akvarieteknik som numera har gått ihop . Prova som någon sa här under att formulera om frågan och om dom svarar likadant igen beställ någon annanstans. Det finns ingen sekretess om var man tar fisken ifrån . Låter som hon var ny i branschen
Mvh/Janne jimlis
janne.j.j

Återgå till Säljes