• Advertisement

Kampfiskyngel säljes!

Har du fått för många yngel? Har du för många filter? Annonser här!

Kampfiskyngel säljes!

Inläggav Mia2012 » mån 22 okt 2012, 14:02

Hej!

Har en kull kampfiskyngel på ca 12 veckor som letar hem så småningom. Det är vanliga veiltales, pappan var en pink cambodian troligtvis med giant anlag eftersom han var enormt stor (dog tyvärr för ett par veckor sedan)! Mamman är blå med inslag av rött och grönt beroende på vilket ljus man ser henne i.

Jag vet att denna fenvariant inte är den populäraste men vill ändå försöka hitta hem till så många som möjligt! Jag kan tänka mig att skänka bort dem om de kommer till ett bra hem! Jag tror att några av hanarna kommer att bli riktigt fina och stora och blir de lika sin pappa så kommer blir de verkligen vackra att se på!

Hälften av bebisarna har blivit lika sin mamma dvs blå med röda inslag i olika utsträckning. Den andra hälften har blivit lika pappa dvs blivit pink cambodians, vissa med lite blågröna inslag på delar av fenorna. Det verkar finnas honor och hanar av bägge färgvarianterna. Ett par pink cambodian hanar verkar bli riktigt stora.

Fiskarna finns i Stenungsund ca 3,5 mil norr om Göteborg!

Hör av er för bilder på ynglen om ni är intresserade!

Mvh Maria
Pappa Gandalf.jpg
Mamma Arwen.jpg
Mia2012

Re: Kampfiskyngel säljes!

Inläggav Playmain » tis 15 jan 2013, 15:09

finns det några yngel kvar?:)
Martin Gustafsson
Betta HM
Betta Veiltale
Playmain

Re: Kampfiskyngel säljes!

Inläggav Denis » fre 08 feb 2013, 07:57

Hej

Jag är interesserad av kamp f. yngeln..skulle vilja köpa 40 st. eller lite mer om dem äer i storlek nyföd guppy f.
har en separerad kar med bra vatten kultur bara för dem

MVH/
Denis
Denis

Återgå till Säljes