• Advertisement

ny! jag behöver hjälp!

Frågor & svar om Betta splendens, vår vanligaste kampfisk

ny! jag behöver hjälp!

Inläggav kaludia » tis 20 nov 2012, 21:12

Hejsan!
Jag kan börja med och berätta att jag inte har läst igenom precis allting och jag skulle nog hitta mina svar om jag verkligen kollade igenom allting, men jag vill ändå vara på den säkra sidan och verkligen få svar på mina frågor!

Iallafall, jag har planer att köpa en kamp fisk till min pojkvän i julklapp för jag minns att han sa någon gång att han ville ha just den här fisken.

Jag har precis fixat ett akvarium på 19 liter, och såg att man helst skulle ha 15 liter uppåt. Eftersom jag aldrig har haft en fisk förut och inte kan fråga honom så undrar jag allt vad man behöver,
jag har kommit fram till att det är iallafall pump och termometer, men vad är det mer?

Och vad för föda ska man ge fisken?
Hur mycket kan man pynta akvariet? Jag är väldigt kreativ av mig och eftersom fisken är ett levande objekt så vill man ju göra så mysigt som möjligt utan att behöva döda den.

Och sedan vad mer behöver jag veta? Som sagt jag vet verkligen ingenting och skulle vara jätteglad om ni kunde berätta allting så jag vet vad jag ger mig in på! Vill inte göra någonting fel och vill bara att allting ska bli bra så att han får en fin julklapp!

Tack på förhand :)
kaludia

Återgå till Frågor & svar om Siamesisk kampfisk