Jag har en hund och en katt, men igår när jag och mamma var inne i djuraffären (för att köpa mat till katten) fick jag syn på en underbart vacker röd kampfisk. Det var den ända kvar av den sorten och han var inne i ett enormt akvarium (jämfört med han) tillsammans med minst 200 fiskar som var 1/3 så stora som han.
Så klart övertalade jag mamma att köpa han då jag förälskade mig i denna skönheten direkt!
Det ända problemet är att jag inte kan så mycket om fiskar, väldigt lite om kampfiskar för den delen..
Hade uppskattat all tips ni kan ge! Har ju läst lite på grunderna att tex den inte gillar för mycket utrymme och så, men vad kan ni ge för råd för att min Nathaniel (som jag döpte honom) ska må som en kung?
Kan man köpa något fiskgodis till han?
Vilka slags växter ska jag fokusera på?
Är det sant att de föredrar/klarar av att vara ensamma? (han ser ju så ensam.. ledsen ut :/)
Och när ni ser på bilden, vad är han för typ av kampfisk? Trodde nämligen att det bara hette kampfisk men tydligen så finns det olika sorters kampfiskar... blir helt förvirrad

Kan man lära dem tricks? För vet att man kan lära guldfiskar ett och annat men har ingen aning om dessa möjligheter finns för kampfisken.
Som sagt jag kan typ inget så ber om ursäkt ifall någon fråga anses som "dum"...