• Advertisement

Leken igång! nu behöver jag hjälp

Diskutera odling, odlingsakvariumet, få och ge tips och tricks.

Leken igång! nu behöver jag hjälp

Inläggav RHansson » tor 23 aug 2012, 16:53

Okej själva leken har inte startat, men efter att min hane vart i lekakvariumet i ett dygn och byggt ett fint skumbo, så tänkte jag att nu kan de ju vara dags att släppa i honan. Tog den feta silver dragon HM honan och la över, till hanen med samma färg.
Efter lite (eller nä, rätt mycket )jage, så va skumboet förstört. Honan låg i ena ändan på karet undet en växt och hanen renoverade under tiden kan man säga. När renoveringen då va klar, så hände samma sak igen, de började leka jage och boet va nu mer förstört än tidigare.

då är frågorna;

VAD F*N SKA JAG GÖRA NU!?!
ha tålamod och låta de hålla på?
ta ut honan tills han har byggt om?
RHansson

Re: Leken igång! nu behöver jag hjälp

Inläggav Embra » fre 24 aug 2012, 14:54

tycker du ska ta ut honan igen och låta henne vara i en skorsten i några dygn. två kanske. istället för att bara stoppa ihop dem. då kan leken både ta längre tid och jagen blir mycket mer utdragen och risken för skador och utmattning är mycket större. så lägg honan i en skorsten. typ colaflaska och låt dem få titta på varandra ett tag innan du släpper i dem igen. om du har henne i där i två dygn ungefär så kommer de nog leka direkt du släpper ut henne nästa gång då de vant sig vid varandra och vet vad som kommer att hända. Då blir de mer ivriga och sätter igång fortare :) lycka till! vart fick du tag på Ditt par? var det via Betta?(Linda Z) för jag är ute efter nytt blod i den färgen. så kan ev vara intresserade av yngel längre fram. om det inte var från betta du fick tag på dom då :P för min kull var efter ett yngel från betta :)
Embra

Re: Leken igång! nu behöver jag hjälp

Inläggav velly » fre 23 aug 2019, 05:20

сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
velly

Återgå till Odling