• Advertisement

Kampfiskparet

Visa upp dina fiskar för andra forums medlemmar.

Kampfiskparet

Inläggav Berras_Matte » tis 29 nov 2011, 16:11

Bertil II och Elisabeth II Splenden
Bilagor
BerraBettanII_mindre.gif
Berras ögon ser inte riktigt ut så, men var tvungen att måla dem så ändå
/Hälsningar

Berra och hans matte
Användarvisningsbild
Berras_Matte

Re: Kampfiskparet

Inläggav bäcks » ons 30 nov 2011, 07:07

Fint foto. Inte behöver du in och fhotoschopa bilderna.
http://www.xn--bcks-loa.se www.bäcks.se
Vi har en liten uppfödning av Kaniner och akvariefisk.
Användarvisningsbild
bäcks

Inläggav Berras_Matte » tor 08 dec 2011, 21:18

Dels kräver sidan mindre filstorlek för bildernas eget bästa, använder därför GIF som ger sämst resultat av de flesta bildformat som finns. Sen, som webbdesigner har jag svårt att acceptera skavanker i bilder som "röda ögon"
/Hälsningar

Berra och hans matte
Användarvisningsbild
Berras_Matte

Inläggav bäcks » fre 09 dec 2011, 20:05

Berras_Matte skrev:Dels kräver sidan mindre filstorlek för bildernas eget bästa, använder därför GIF som ger sämst resultat av de flesta bildformat som finns. Sen, som webbdesigner har jag svårt att acceptera skavanker i bilder som "röda ögon"

Visst förstår jag att man går in och beskär och kanske ändrar lite på nivåerna på bilderna men min dotter som läser digtal medeia desing skrattade når hon såg din bild. Bättre med lite röda ögon än de svart peppar korn som de nu har.

Även jag jobbar mycket med bilder till hemsidor men jag skulle aldrig gå in och ändra på ögonen. Att få lite rubinglans i ögonen när man fotar är helt naturligt och jag tror att ingen bryr sig om detta.

Att manipulerar för mycket med en blid gör att den tappar intresse för betraktaren.
(ett litet tips att ta till dig)
http://www.xn--bcks-loa.se www.bäcks.se
Vi har en liten uppfödning av Kaniner och akvariefisk.
Användarvisningsbild
bäcks

Inläggav Betta » lör 10 dec 2011, 12:39

Hehe nu när vi ändå pratar mer om själva bilden så kan jag inflika att just GIF inte gör bilden speciellt rättvis i mina ögon. Hade du valt att lägga upp den i PNG eller JPG så hade den nog sett bättre ut, GIF gör ju så att varje färg blir som en enda klump typ ;)
När jag lägger upp bilder här så är alla i JPG, jag förminskar bilderna lite i tex photobucket som jag använder för att ladda upp bilderna och det fungerar jättebra. Har inte haft några problem med att filerna är för stora.
Mvh Linda
Användarvisningsbild
Betta

Inläggav Ninjh » lör 10 dec 2011, 13:09

Tycker akvariumet ser sjukt litet ut för två kampfiskar + andra? eller är det bara bilden som lurar ögonen?
Användarvisningsbild
Ninjh

Inläggav Berras_Matte » mån 12 dec 2011, 13:54

Att jag valde GIF var enbart för att få ner storleken, inget annat. Hade jag valt JPG eller PNG som de flesta föredrar på webben, även jag då, hade jag fått använda svartvitt eller dra ner på pixlarna så mycket att det inte ens går att se bilden längre, den blir väldigt liten med andra ord. Det är svårt att bibehålla bra bildkvalitet under 200 kb
/Hälsningar

Berra och hans matte
Användarvisningsbild
Berras_Matte

Återgå till Kampfisk utställning