• Advertisement

Läs gärna o ge svar om ni kan.VIKTIGT

Allt om akvariumet och utrustning såsom filter, pumpar, vattenvärden, pH etc.

Läs gärna o ge svar om ni kan.VIKTIGT

Inläggav Majki01 » fre 21 maj 2010, 17:59

Nu e det så här att mitt intresse för Kampfisk blev stort rätt snabbt. och nu har jag en massa hanar på väg in från thailand.. så jag vill gärna ha lite tips på var jag kan få tag i "boxar" "akvarie" "lådor" ja helt enkelt var jag kan få tag i något att förvara hanarna i en o en... inte för stort.. liksom det ultimata sättet att förvara dom i när dom inte leker i parningskaret. Gärna svar så snabbt som möjligt. och gärna massa svar från alla olika så jag får fram någon ide på hur jag kan lösa denna förvarning..
För er som undrar så har jag varit inne på aquabid och Köpt en hane av var sort.. bortsätt från dom 4a hanarna jag redan har nu.. så blir en del.. så Mycket vänligt om ni kan ge mig några svar på detta :).. har som max en vecka på mig att fixa den bästa möjliga förvaringen.
Go Betta Go.
Majki01

Re: Läs gärna o ge svar om ni kan.VIKTIGT

Inläggav Majki01 » fre 21 maj 2010, 19:54

har löst sig:). pratade med glasmästaren här i byn. han gör några kar på 20*20*20 så köper jag en billy bokhylla och ställer in våningarna bra på det och köper lysramper på jula och skruvar upp i varje våning så har jag 3 kar per våning ungefär:) perfekt
Go Betta Go.
Majki01

Inläggav Majki01 » lör 22 maj 2010, 08:05

snyft.. refound on paypal.. i mailet stod det att det saknades License från breedaren för att få skicka levande djur från thailand till sverige.... irriterande:S
Go Betta Go.
Majki01

Inläggav Suzanne » sön 23 maj 2010, 19:49

Var glad över att det stoppades redan där. Det kunde ha blivit väldigt dyrt för dig att ta in fiskar utan införselintyg mm som behövs. Dessutom hade du nog blivit av med fiskarna.
Användarvisningsbild
Suzanne

Återgå till Akvarium set-up