• Advertisement

kampfisk i större sällskaps akvarium

Allt om Övriga kampfisk arter

kampfisk i större sällskaps akvarium

Inläggav marie » tor 31 jan 2013, 23:36

Hej är precis färsk här inne, och vet inte hur jag ska göra.
Men behöver svar på frågor , ang guramys, o kampfisk o scallarer.
Mitt ena akvarium vet jag att det funkar med kampfisk, tog över min blåa beta till mitt 240 liters akvarium, då han började tappa färgen på sin stjärt. där bor han med små ciklider, ålar, grodor etc o funkar hur bra som hellst.

nu har jag ett på 120 liter också, och där har jag små scallarer, 2 väderålar, 2 golden nuggets, 1 L015,1L002,
marmor guramys 2 st, och 2 andra guramys sorter, Nu har jag fått vetska om en VIT kampfisk hane , som man tingat till mig för en visning.och eb köp. Den skiftar sedan i ljus blått.

Kan man ha den nya kampfisken i 120 liters tanken, eller skall den få bo i 15 liters akvarium .
Funkar dessa marmor guramysar o Scallarer med kampfisk?

Har själv i de stora små ciklider o små guramys o de funkar jätte bra. Men nu vet jag inte med dessa större :?:
marie

Re: kampfisk i större sällskaps akvarium

Inläggav Taynie » sön 03 feb 2013, 22:40

Både kampfisk och scalarer kan vara duma emot varandra, och gurami har jag visst hört att man helst också ska undvika att hålla ihop med kampfiskar, så jag anser nog att ditt 15 liters akvarium är bäst och minst stressande för honom
Taynie

Inläggav fizzzk » tis 19 feb 2013, 10:53

Jag skulle också säga att 15 liters låter jättebra. Hur många fiskar har du? Jag har en sexig summa på 25 stycken :)
Senast redigerad av fizzzk ons 20 feb 2013, 11:00, redigerad totalt 1 gång.
fizzzk

Inläggav Taynie » tis 19 feb 2013, 12:42

Många. Alt för många. Har nog fortfarande över 100 kampfiskar.. Jag fick en kull på nästan 300 yngel. Inklusive dem pappan åt innan jag flyttade honom måste det ha varit över 300 yngel. Jobbar fortfarande på att hitta ägare till dem. hehe
Taynie

Återgå till Övriga bettaarter