• Advertisement

Akvarieteknik

Här kan ni skriva vad Grossister & Djuraffärer har för Kampfiskar inne.

Akvarieteknik

Inläggav brams » ons 15 feb 2012, 13:06

Hej
Jag blev ombedd att skapa en användare för Akvarieteknik på Kampfisk.se. Men eftersom jag redan har en egen användare så tänkte jag att det var lättare att skapa en tråd avsedd för frågor kring grossisten Akvarieteknik.

Jag jobbar på Akvarieteknik och ska försöka att svara på era frågor så gott det går. Jag ser även detta som ett forum där vi kan få hjälp med frågor vi har kring kampfiskar, då vi inte har super-kunskaper i ämnet.

OBS!, jag kan inte komma med svar på priser. Ni får då vända er till er lokala butik.

/Christian Brams, Akvarieteknik
brams

Re: Akvarieteknik

Inläggav janne.j.j » tor 16 feb 2012, 12:35

Hej christian . På danish show guppys forum står det att danmark nu har tagit till sig EU lagarna angående djurmediciner . All djurmedicin även för prydnasfisk läggs under läkemedelslagen. Det innebär att all medicin måste godkännas av läkemedelsverket. I dagsläget finns visst ingen godkänd fiskmedicin . Så enligt dom hade man nu slutat sälja fisk medicin i danmark . Fler eu länder väntas följa, förmodligen alla . Har du hört något om detta ? För er andra så la jag även en lite längre version på länken off topic med bla rykten om att det kanske kommer bli förbjudet att importera/exportera fisk utanför EU ?! Någon som hört något liknande på något forum?
Mvh/Janne jimlis
janne.j.j

Inläggav brams » mån 27 feb 2012, 10:44

janne.j.j skrev:Hej christian . På danish show guppys forum står det att danmark nu har tagit till sig EU lagarna angående djurmediciner . All djurmedicin även för prydnasfisk läggs under läkemedelslagen. Det innebär att all medicin måste godkännas av läkemedelsverket. I dagsläget finns visst ingen godkänd fiskmedicin . Så enligt dom hade man nu slutat sälja fisk medicin i danmark . Fler eu länder väntas följa, förmodligen alla . Har du hört något om detta ? För er andra så la jag även en lite längre version på länken off topic med bla rykten om att det kanske kommer bli förbjudet att importera/exportera fisk utanför EU ?! Någon som hört något liknande på något forum?

Det snackas mycket kring detta. Idag finns inget liknande i Sverige. Men det är inte omöjligt att det kan gå igenom. Dock tror jag att det inte påverkar större importörer som har råd med tillstånd osv. utan bara "hobbyimportörerna". Men det är min personliga tanke.
Vi får helt enkelt vänta och se,
brams

Inläggav brams » mån 27 feb 2012, 10:49

Jag har fått några PM med frågor.
Jag tror att det är bättre att ni frågar här i tråden så kan fler se vad jag svarar. På det sättet slipper jag svara flera gånger på samma fråga =)

Mest handlar frågorna kring huruvida vi/jag kan välja ut fiskar åt er.
Detta är tyvärr inte möjligt. Det är en tjänst som är för tidskrävande och som oftast ändå slutar med en missnöjd konsument.
Hoppas ni har förstående för detta.
brams

Inläggav Zandrama » mån 27 feb 2012, 13:35

Hej!

Har ni någon butik i Sthlms området?

MVH
Belinda
//Belinda aka Zandrama
Zandrama

Inläggav William99 » ons 14 mar 2012, 16:01

Undrar när ni får er nästa import av kamp fiskar
William99

Inläggav Landbier » tis 22 maj 2012, 21:05

Såg att akvarieteknik har dumbo ears inne, både hanar och honor, tänkte ifall nån missat detta.
Användarvisningsbild
Landbier

Återgå till Grossist / Djuraffär